(...) De vraag is dan: wat biedt je een arme zondaar dan aan? Spreekt u daarmee ...

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Dominee Vreugdenhil. In een van uw boeken heeft u geschreven (ik zeg het in eigen woorden want ik kon het zo snel niet meer terugvinden): In sommige kringen wordt geleerd dat de beloften van het evangelie alleen voor de uitverkorenen zijn. De vraag is dan: wat biedt je een arme zondaar dan aan? Spreekt u daarmee de leer van uw eigen kerkverband niet tegen?

Antwoord

Nee! Onze leer is vervat in de drie formulieren van enigheid. Lees maar in DL II artikel 5. Hiermee is je vraag volledig beantwoord.

Ds. C. G. Vreugdenhil