Pilbloeding

dr. A. Logmans / Geen reacties

Vraag

Kun je als je de pil slikt en ongesteld word toch zwanger zijn?

Antwoord

Pilgebruikers hebben geen echte menstruatie, krijgen wel een ongesteldachtige bloeding elke maand, als ze tenminste een stopweek inlassen. Een van de belangrijkste kenmerken van zwangerschap is: niet ongesteld worden, cq. geen pilbloeding krijgen. Alhoewel in de zwangerschap kan nu en dan eens een bloeding plaatshebben, zodat het LIJKT dan men doormenstrueert tijdens de zwangerschap.

Vermoedt men een zwangerschap dan is een test een overweging.

Hartelijke groet,
dr. A. Logmans

Lees meer artikelen over:

de pilmenstruatie