Ik heb moeite met het uiten van gevoelens. Dan vorm ik als het ware een schild o...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb moeite met het uiten van gevoelens. Dan vorm ik als het ware een schild om mijzelf heen. Dat zorgt ervoor dat ik niet wil dat mijn vriend (twee jaar verkering) mij aanraakt. Ik kan er op dat moment niet tegen. Hoe moet ik hier nu verder mee, want dit belemmert echt onze relatie?

Antwoord

Als je dat eens een enkele keer doet, is dat niet zo erg. Maat ik heb de indruk dat dit nog al eens voorkomt en dan wordt het echt wel lastig in een relatie. Je zegt zelf dat het je relatie belemmert. Misschien goed om er professionele hulp voor te zoeken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

psychologie