(...) nu heb ik gehoord dat die verkering uit is heb ik toch weer hoop... Is het...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben al een paar maanden verliefd op een jongen uit m'n kerk. Anderhalve maand terug kreeg hij verkering met een ander meisje en daar was ik helemaal kapot van! Ik heb toen serieus geprobeerd om hem uit mijn hoofd te zetten en dacht dat het ook zo was, maar nu heb ik gehoord dat die verkering uit is heb ik toch weer hoop... Is het verstandig om nu met hem in contact te komen en hoe?

Antwoord

Ik kan me goed voorstellen dat je nu weer een beetje hoop krijgt. Laat hem echter eerst even deze teleurstelling verwerken. Maar na enige tijd kun je hem best een brief schrijven waarin je dan zegt dat je hem heel erg sympathiek vindt. Dat je het heel moeilijk vond toen hij verkering kreeg met iemand anders, maar dat je daar natuurlijk niet tussen wilde komen. Maar nu het uit is, wil je hem dit toch wel laten weten. Hij zal er dan op reageren en dan kun je uit het antwoord wel opmaken of hij er iets in ziet of helemaal niet. Maar dan ben je tenminste van die onzekerheid af. In ieder geval mag je, nu hij weer ‘vrij’ is, er wel op reageren.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid