Bloedverlies bij het maagdenvlies

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Reagerend op die vraag over dat bloedverlies bij het maagdenvlies, beantwoord door mevrouw Hoek-Van Kooten: Het kan best meer zijn dan een heel klein beetje... Ik heb echt wel een tijdje staan schrobben om al die bloedvlekken enigszins uit het matras te krijgen! In de week dat ik ongesteld ben, leg ik voor de zekerheid altijd een dun rubberen matje tussen mijn molton en mijn matras. Misschien is dat in dit geval voor de vragenstelster een oplossing?

Antwoord

In verreweg de meeste gevallen is het bloedverlies wat bij de eerste gemeenschap vrijkomt omdat het maagdenvlies wat inscheurt, heel weinig. Wat dat betreft kun je het bloedverlies bij een menstruatie niet vergelijken met het bloedverlies dat vrijkomt bij de eerste seksuele omgang.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

maagdmedisch