Kun je zeggen dat God van alle mensen houdt?

Ds. J. van het Goor / Geen reacties

Vraag

Kun je zeggen dat God van alle mensen houdt? Kun je zeggen dat God niet van alle mensen houdt?

Antwoord

Houdt God van alle mensen? Met het oog op de tekst Johannes 3:16 zeg ik ja. Want de Heere wil niet dat iemand verloren gaat, maar dat ze allen tot bekering komen. Het is de liefde waarin God alles geeft, zelfs Zijn eigen Zoon.

God houdt niet van mensen als ze in de zonde blijven. Dan kan het niet anders dan dat Zijn toorn ontbrandt. In Zijn liefde klinkt het zondaren tegemoet: Bekeert u en leeft!

Lees meer artikelen over:

Gods liefde