Onderzoek het boek

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

“Elk hoofdstuk apart - de Bijbel van kaft tot kaft” van Warren Wiersbe. Dit boek vond ik tussen onze boeken. Ik probeer nu te bekijken of dit boek goed is om te gebruiken bij Bijbelstudie. Of staan hier de dingen anders uitgelegd?

Antwoord

Bijbelstudie begint bij onderzoek. Onderzoek of het boek, dat je al in bezit hebt, geschikt is voor het doel waar je het voor wilt gebruiken. Dat doe je bijvoorbeeld door het eerste hoofdstuk te lezen en dat het naast het Woord te leggen. En te doen als de inwoners van Berea (Handelingen 17:11) en zo de woorden van Paulus in 1 Thessalonicenzen 5:21 na te volgen. Hieronder nog wat andere bronnen die je kunt raadplegen: