Nu zijt wellekome raar liedje

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een predikant van de Gereformeerde Gemeente zei laatst in een preek dat het lied "Nu zijt wellekome" een raar liedje is. Dit mochten we niet zingen omdat wij als mensen Jezus niet willen ontvangen. Wij zijn volgens hem vijanden van Jezus en daarom is dit een heel fout liedje. Is dat wel een Bijbelse uitspraak? Het kan toch zijn dat de Heere je wedergeboorte heeft geschonken? Dan is Jezus toch wel welkom?

Antwoord

Het antwoord is te lezen in het artikel Het kerstlied 'Nu zijt wellekome'.