Het merk Protest

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Heeft het merk Protest iets te maken met de Hells Angels? Ik heb er vandaag een vest van gekocht, maar nu zie ik dat het logo er wel heel veel op lijkt.

Antwoord

Ik heb het een en ander nagezocht maar ik kan nergens een link vinden met of naar de Hells Angels. Waar staat het kledingmerk Protest voor? Het kernwoord waar het merk om draait is Stoer. Stoer uitziende kleding van goede kwaliteit is het beoogde doel van het merk. Protest is 14 jaar geleden opgericht door enthousiaste medewerkers van de kledinggroothandel Olifanta-Dekker. Deze medewerkers hadden als gemeenschappelijke hobby: snowboarden en daarmee hebben ze een eigen lijn gemaakt in hun kleding. Het is tegenwoordig groot geworden en het merk verkoopt zich over de hele wereld. Bij de dames kenmerkt de kleding zich door veel felle kleuren.

Hoe men aan de naam Protest komt kan ik nergens achterhalen.

Hartelijke groet,
Bert Noteboom

Lees meer artikelen over:

kleding