Verlangen om God te zoeken

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

De laatste tijd worstel ik veel met het feit dat het nu de tijd is om God te zoeken, mede door de omstandigheden van deze tijd. Nu heb ik verlangen in mijn hart gekregen om God te zoeken. Hierdoor wil ik graag God zoeken in alles. Echter dit verlangen is niet continu voelbaar aanwezig in mijn hart en ik voel ook niet dat mijn zonde mij echt pijn doen. Hoe kan ik weten of God dit alles werkt in mijn hart of dat ik me op een dwaalspoor bevind?

Met vriendelijke groet,
een jongere.

Antwoord

Dat kun je heel simpel weten door de Bijbel te lezen. Daar staat dat God ons niet alleen roept, maar ons ook nodigt tot het heil. En daarom zoek jij God niet, maar Hij zoekt jou. Dat is het grote wonder. Hij is altijd de eerste en daarom hoeven wij slechts te gehoorzamen. Hoe je dat concreet doet lees je hier onder: