Veel verschillende meningen over de doop

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben opgegroeid in de GKv en ben als kind gedoopt. Maar ik worstel hier nu heel erg mee, want er zijn zo veel verschillende meningen over de doop. Is de kinderdoop hetzelfde als de volwassenendoop? En is de kinderdoop wel ‘goed’ (bijbels)? Overdopen lijkt aantrekkelijk, maar dat lijkt me ook niet echt de goede keuze. Kan iemand me hiermee helpen?

Een jongere.

Antwoord

De Bijbel kent inderdaad geen overdoop. Dus eenmaal gedoopt is altijd gedoopt. Alles over de kinderdoop en de overdoop kun je overigens vinden in het archief van de vragenrubriek.