Schaduwzijde populariteit Refoweb

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat een mooi werk wordt door Refoweb gedaan. Ik ben ontzettend dankbaar dat deze vragenrubriek er is en kan voor mezelf zeggen dat het echt tot een zegen is geweest. Ondanks dit vind ik het soms ook lastig. Want laat de populariteit van Refoweb ook niet zien dat er geen ruimte wordt ervaren om deze persoonlijke vragen in je eigen kring te stellen? Of bij eigen ambtsdragers te stellen?

Antwoord

Beste vraagsteller. Dank voor het compliment. Wij delen dezelfde verlegenheid met je. Ook wij zijn van mening dat pastorale en Bijbelse vragen in de eerste plaats in de eigen omgeving gesteld zouden moeten (kunnen) worden. Helaas blijkt de praktijk vaak nogal weerbarstig. Soms worden serieuze vragen in de eigen gemeente beschouwd als (te) kritisch of ontbreekt ook de kennis om een gedegen antwoord te geven. Refoweb kan gebruik maken van meer dan 130 actieve panelleden met ieder zijn eigen deskundigheid. Soms ook speelt bij de vraagsteller schaamte een rol, zeker als een ambtsdrager een bekende of familielid is. Kortom, er kunnen tal van redenen zijn om een vraag bij Refoweb te deponeren.

Hartelijke groet,
Reactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

refoweb