Strafbaar

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn dochter van 16 heeft afgelopen weken bij een oudere man seksuele handelingen verricht. Hoe kan ik haar weer op het goede pad helpen? Zij heeft nu erge spijt van het gebeuren en wil met zichzelf in het reine komen.

Antwoord

Seks met minderjarigen is strafbaar, dus het is verstandig om hiervan aangifte te doen bij de politie. Een (christelijke) hulpverlener kan hierin eventueel adviseren en begeleiden.