Argumenten in Statenvertaling met Kanttekeningen

Gereformeerde Bijbelstichting / Geen reacties

Vraag

Door wie zijn de inleidingen/samenvattingen boven de hoofdstukken in de Statenvertaling met Kanttekeningen geschreven? Is dat, evenals de inleidingen op de Bijbelboeken, door de Statenvertalers gedaan of zijn die later toegevoegd?

Antwoord

Het antwoord kan kort zijn: Zo’n opschrift boven een hoofdstuk, waarin de inhoud kort samengevat wordt, wordt in vakkringen ‘argument’ genoemd. Deze opschriften zijn inderdaad van de hand van de Statenvertalers.

Met vriendelijke groet,
Drs. L. J. van Belzen,
wetenschappelijk medewerker GBS

Lees meer artikelen over:

GBS