Babylonische spraakverwarring en talen leren

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Met de spraakverwarring heeft God ons verschillende talen gegeven als straf. Is het dan wel de bedoeling dat wij met z’n allen andere talen leren?

Antwoord

God verbiedt mensen om met elkaar op een kluitje te gaan zitten, niet om met elkaar te communiceren. Jezus zegt in Matt: 28:19: “Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.” Dat is vrij lastig als je alleen het Nederlands machtig bent, hoewel het natuurlijk altijd goed is om in je eigen omgeving te beginnen.

Zie ook: www.refoweb.nl/vragenrubriek/15945/babel-en-astronauten