Zelfhulpgroep misbruikslachtoffers

Berna de Ruiter / Geen reacties

Vraag

Bestaat er een zelfhulpgroep voor mensen die misbruikt zijn?

Antwoord

Hartelijk dank voor uw vraag. Er bestaan zeker zelfhulpgroepen of lotgenotengroepen voor mensen die te maken hebben gehad met seksueel misbruik. Stichting Revief heeft er een aantal, ook bij Slachtofferhulp Nederland zijn lotgenotengroepen beschikbaar. Het kan voorkomen dat er een wachtlijst gehanteerd wordt. Daarnaast is het van belang waar u woont: meestal mag de reisafstand niet te groot zijn om deel te kunnen nemen aan een groep.

Ik ben niet bekend met christelijke lotgenotengroepen voor slachtoffers van seksueel misbruik, die momenteel open staan voor inschrijving van nieuwe leden.

Ik hoop hiermee uw vraag beantwoord te hebben. Mocht u op zoek zijn naar meer informatie, laat het dan gerust weten.

Hartelijke groet,
Berna de Ruiter

Lees meer artikelen over:

seksueel misbruik