Bevestigingsdatum diaken al bekend

(MA) D. Rosbergen / Geen reacties

Vraag

Bij ons in de kerk (Ger. Gem.) is pas een nieuwe diaken gekozen. Wat ik raar vind, is dat de bevestigingsdatum al wordt afgelezen terwijl de twee weken waarin er bezwaren kunnen worden ingediend nog niet voorbij is. Kan dit volgens de kerkorde?

Antwoord

Beste vragensteller(ster),

Dit kan volgens de kerkorde. Alleen hoort daar wel de toevoeging bij: “als er geen bezwaren zijn.” Dus de bevestigingdatum wordt bekend gemaakt op voorwaarde van de toevoeging. De ruimte om bezwaren in te dienen moet altijd geboden worden. Het moeten wel wettige bezwaren zijn. En wat wettig is bepaalt de kerkenraad.

Een hartelijke groet,
D. Rosbergen

Lees meer artikelen over:

ambtsdragerkerkorde