Studiebijbel van de HSV

Herziene Statenvertaling / Geen reacties

Vraag

Onlangs hebben we de HSV-jongerenbijbel aangeschaft, die we als jong gezin gebruiken. Zeker bij de uitleg richting onze jonge kinderen is dit heel prettig! We vernamen dat de studiebijbel van de HSV in oktober uitkomt. Onze vraag: waarin verschilt deze van de jongerenbijbel? Meer diepgang qua informatie? En zijn de kanttekeningen ook meegenomen? Hartelijk dank alvast!

Antwoord

De HSV Studiebijbel is een vertaling en bewerking van een populaire Engelstalige studiebijbel, gebaseerd op de English Standard Version. Het is dus de tekst van de HSV, aangevuld met zeer vele notities, kaarten, tabellen, e.d. Het bevat een schat aan achtergrondinformatie en uitleg, op een hoger niveau dan de Jongerenbijbel. Dit zijn echter niet de Kanttekeningen van de Statenvertaling.

Hartelijke groet,
Reinier de Blois

Lees meer artikelen over:

Herziene Statenvertaling (HSV)