Preek van ds. Brugge

Ds. A.A. Brugge / 3 reacties

Vraag

Aan ds. Brugge. Dominee, wij hoorden zondag uw preek over de vreugde van Christus in het zien op de zondaar en ook het tweede punt (in Arnhem). Een bijzondere rijke preek. Toch worstelen wij nog erg met het volgende en willen wij u dit heel graag middels Refoweb voorleggen. Er waren diverse zekerheden in uw preek, maar het leek dat u steeds zei: Als Hij er is... Dat noemde u diverse keren. Dat maakte dat we toch vol verwarring naar huis gingen. Ook al probeerden we het rijke in de preek vast te houden. We worstelen met de volgende vraag: De Heere zei toch waar twee of drie in Mijn Naam bijeen zijn, daar ben Ik in het midden. Is dit dan niet de zekerheid DAT Hij er is? Waarom zei u dan telkens "Als Hij er is..." Of hebben wij het verkeerd begrepen?

Antwoord

Heb de vraag even laten bezinken. Ik heb besloten dat deze vraag aan mij persoonlijk kan worden gesteld en niet via het onpersoonlijke medium internet. Daarom nodig ik de vragenstellers uit om met mij contact op te nemen.

Hartelijke groet,
Ds. Brugge

Ps. Voor het direct contact met ds. Brugge kan de vraagsteller reageren via vragen@refoweb.nl

3 reacties
karlo
Niet via refoweb?! Erg jammer, ik zou ook graag het antwoord op deze vraag willen weten.
altijdwat
Het lijkt mij vrij eenvoudig: DAT Hij er is, is waar! ALS Hij er is, is daar waar het hart gelovig Amen mag zeggen. Dat is niet altijd, als er ongeloof is, als de zonden er tussen liggen...
juni
vragensteller,ik zou snel gebruik maken van dominee,s aanbod.

ik begrijp uit uw vraag,dat u geen kennis ,bevindelijk , hebt aan het verschil in alomtegenwoordigheid en persoonlijk,,als Hij er is''.

worstel niet langer,ga snel op naar het antwoord!

weet,dat deze predikant u een EERLIJK antwoord zal geven

eenzijdig Gods werk

u kan met ds. over ''de bijzonder rijke preek'',van hart tot hart spreken.