Pastorale hulp nodig

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik worstel met heel veel dingen die met de kerk/het geloof te maken hebben. Persoonlijke gevoelens/emoties en vragen en de vraag welke keuze moet ik maken wat betreft kerk, lopen allemaal door elkaar heen in mezelf. Lang heb ik het voor mezelf gehouden. Ik houd dit niet meer vol. Ik ben lid in een Ger. Gem. en ik kan daar niet met predikant/kerkenraad in gesprek, omdat er geen wederzijds vertrouwen is. Ik voel me erg kwetsbaar hierin en ben echt bang om niet begrepen te worden en dan helemaal niet meer te weten wat ik moet met deze dingen. Ik bid veel om uitkomst hierin, voel me vaak getroost door het Woord. Toch zou ik er graag hulp bij willen. Heeft u een advies waar/bij wie ik pastorale hulp kan krijgen?

Antwoord

Beste vraagsteller. Evangelist Van Dooijeweert is bereid in bepaalde situaties pastorale hulp cq adviezen te geven. Je kunt met ons contact opnemen daarvoor: vragen@refoweb.nl

Redactie Vragenrubriek

2 reacties
Daniel
Goede vraag van vragensteller

Bidden is eigenlijk heel gewoon praten met God. Zoals de Heere ons door Zijn Woord instructies geeft voor de strijd in de nacht, waar we in leven, zo mogen wij ons in gebed richten tot onze “commandatoren”. We mogen God om leiding vragen, we mogen Hem om wijsheid vragen. Neem Salomo. Salomo was koning over een groot volk. Iets wat hij best moeilijk vond. Salomo voelde zich klein (1 Kon. 3 : 7). Toen hij in gesprek was met God, vroeg Salomo God om wijsheid in 1 Kon. 3 : 9: “Geef dan Uw knecht een verstandig hart, om Uw volk te richten, verstandig onderscheidende tussen goed en kwaad; want wie zou dit Uw zwaar volk kunnen richten?” Wij zijn wel geen koning over Israël, maar ook wij mogen om wijsheid vragen, zoals Jak. 1 : 5 bijvoorbeeld zegt: “En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een ieder mild geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden”. Waar het om gaat, is dat de Heere gemeenschap met de gelovigen wil hebben, zoals in 1 Kor. 1 : 9 staat geschreven: “God is getrouw, door Wie gij geroepen zijt tot de gemeenschap van Zijn Zoon Jezus Christus, onze Heere”. De Heere wil contact met ons onderhouden. Door de zondeval (Gen. 3) was de relatie tussen God en mensen verbroken, maar in de Heere Jezus kunnen wij vandaag de dag tot de Vader komen. In Ef. 2 : 18 staat daarover: “Want door Hem [= Jezus Christus, zie context] hebben wij beiden de toegang door één Geest tot de Vader”.

Beste vragensteller, ik ben van oorsprong een gereformeerde bonder, u heeft meer vragen dan ik zou kunnen beantwoorden, veel van uw vragen heb ik ook.
Mona
Ik denk dat ik je kan begrijpen. Zo'n situatie maakt je erg eenzaam. Ook al mag je weten dat God van jouw situatie afweet, toch blijft het heel moeilijk. Ik weet het uit eigen ervaring. Pastorale hulp nodig te hebben en het niet kunnen krijgen.
Ook ik denk zo vaak: Heere, ik heb geen mens...

Ik zou zeker van het aanbod gebruik maken om met evangelist van Dooijeweerd in contact te komen.
Van harte hoop ik dat er voor jou duidelijkheid zal komen.

God's zegen gewenst!