Mag ik na het knuffelen zelf een zaadlozing opwekken

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vriendin en als we knuffelen dan word ik best wel opgewonden. Ik krijg geen zaadlozing tijdens het knuffelen en ben daar wel blij mee. Maar de vraag is; mag ik na het knuffelen zelf een zaadlozing opwekken, omdat het niet fijn is om te gaan slapen met deze spanning nog in je lijf, te meer omdat het ook zeer doet als je opgewonden bent geweest en geen zaadlozing gehad heb. Wat is wijsheid? is het logisch dat ik het zelf 'afmaak'?

Antwoord

Ik denk dat we niet al te krampachtig over masturbatie moeten denken. Goed dat jullie met seksuele omgang willen wachten tot na de trouwdag. En natuurlijk roept het knuffelen met elkaar lichamelijke reacties op. En het is ook niet fijn om met een lichamelijke spanning in je lijf te moeten gaan slapen zoals je zelf zegt. En inderdaad kan dat dan op deze manier worden opgelost. Ik heb ook wel eens geschreven dat masturbatie dan als een soort van "noodoplossing" kan worden gezien.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zelfbevrediging