Veranderingen van de cyclus

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb altijd een onregelmatige menstruatie gehad en tot maart dit jaar is het negen maanden weggebleven. Ik ben toen bij de dokter geweest en uit onderzoek bleek toen dat ik een traagwerkende schildklier heb en antistoffen tegen de eigen schildklier. Ik slik nu thyrax en sindsdien ben ik veel regelmatiger ongesteld. De vorige cyclus leek ik ook een ovulatie te hebben gehad (ik temperatuur mezelf elke dag), maar de laatste cyclus werd ik ineens na drie weken al ongesteld (terwijl dat eerst pas de zesde week was). Ik dacht eerst dat het een ovulatiebloeding was, maar inmiddels houdt het al zo'n twee weken aan. Het begon met bruinig bloed. Nu is het helder rood, maar elke dag zeer weinig. Moet ik hiermee naar de dokter gaan of zou het ook aan de hormonen kunnen liggen? Ik kan me dit laatste wel voorstellen, omdat mijn cyclus nu voor het eerst wat normaler wordt, maar mijn lichaam moet hier wellicht nog aan wennen. Bedankt voor het antwoord alvast!

Antwoord

Het zou inderdaad kunnen liggen aan de veranderingen van de cyclus. Wanneer het blijft  'rommelen' lijkt het me goed toch een keer met de huisarts te overleggen.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch