Steken in borst

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik (20-jarige vrouw) voel al een aantal dagen op meerdere momenten per dag steken in één van mijn borsten. Ik heb dit nooit eerder gehad. Is hier een verklaring voor?

Antwoord

Bij jonge mensen worden dit soort klachten doorgaans veroorzaak door spieren uit de ribbenkast en zijn ze onschuldig. Tegelijkertijd wil een dokter graag meer weten dan hier in het éne zinnetje staat en ook lichamelijk onderzoek doen. Kortom: wanneer de klacht blijft is het nuttig om langs de huisarts te gaan.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

borst(en)medisch