Vriendin vreemdgegaan

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 21 en had verkering met een meisje van 15. In januari hadden we elkaar leren kennen en het ging erg goed. Ook lichamelijk voelden we elkaar zo sterk tot elkaar aangetrokken dat we moeite hadden om geen seks te hebben. Dat is uiteindelijk gelukkig gelukt. Maar in de zomer ging zij op vakantie met vriendinnen en is toen een andere jongen tegengekomen. Met hem heeft ze gekust. Ze heeft me dit gelijk opgebiecht en ik wilde het haar vergeven. Toch wilde zij niet verder omdat ze dacht dat het was gebeurd omdat ze mij niet meer zo leuk vond.

Nu heb ik al veel van uw antwoorden gelezen en waar als het gevoel even minder was en de rest was goed dan moest je niet stoppen. En we dienden samen God, we hadden aan een woord genoeg en voelden ons veilig bij elkaar. Ik kan nog steeds goed met haar opschieten en ik denk dat zij de ware voor me is. Ik zou het dan ook graag opnieuw willen proberen ook al snapt niemand in mijn omgeving dat: "Ze is toch vreemdgegaan?" Wat moet ik nu doen en als ik niets meer naar haar toe moet ondernemen, hoe kan ik mijn verdriet dan een plaats geven en wanneer ben ik weer toe aan een nieuwe relatie?

Antwoord

Je schrijft heel erg aardig en lief over je ex vriendinnetje. Het feit dat zij in de vakantie een keer een ander heeft gezoend is niet goed, maar gezien haar jonge leeftijd ook wel een beetje te begrijpen. In de vakantie zijn bijna alle mensen wat anders, je hebt dan toch de neiging om eens iets te doen wat je thuis in je eigen omgeving niet zo gauw zou doen, dat is een bekend iets. Ze is gelukkig niet met een ander naar bed gegaan, maar heeft wellicht in een spontane opwelling een andere jongen leuk gevonden en gezoend. Ik denk dat het fout van haar is om te denken dat het gebeurd is omdat zij jou niet meer leuk vond, maar het gebeurde om een andere reden: zij was met vriendinnen op vakantie was en dan kijk je dus vaak wat anders tegen de dingen aan.

Ik zou er zo toch nog eens met haar over praten en tegen haar zeggen wat je voor haar voelt. Vergeet ook niet dat ze nog erg jong is, pas 15 jaar en alles nog een beetje moet ontdekken. Ik zou mij ook voor kunnen stellen dat ze eigenlijk nog graag een beetje vrij wil zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering uit