Onfris

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Na mijn menstruatie heb ik nog een week erna erg last van bruine afscheiding. Wat kan ik hier aan doen? Ik vind het erg onfris!

Antwoord

Normaal gesproken duurt een menstruatie 3-7 dagen. Daarbij kan een vrouw 1-3 dagen hevig vloeien (helderrood) waarna het vloeien minder wordt – het wordt donkerrood en bruin. Wanneer een menstruatie langer duurt dan 7 dagen vinden we dat te lang. Of je hiermee wat doet, is aan de persoon in kwestie. In de praktijk hebben we hier alleen de pil voor. Je kan dit zeker bespreken met je huisarts.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

medisch