Op je buik slapen als je zwanger bent

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Tot wanneer mag je als je zwanger bent op je buik slapen?

Antwoord

Tot zolang dat nog soepel gaat. In de loop van de zwangerschap vindt een vrouw het op een gegeven moment vanzelf niet meer fijn om op haar buik te slapen en gaat ze vanzelf op haar linker- of rechterzij slapen, dat is het meest prettig.

De meeste zwangeren vinden op de rug slapen ook niet fijn, dan voelen ze zich beroerd worden. Dat wordt veroorzaakt door de zware baarmoeder die de onderste holle ader dichtdrukt, de ader die het bloed doet terugstromen naar het hart. Automatisch gaat de zwangere dan op haar linker- of rechterzij liggen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

zwanger