Opgenomen voor Zijn wederkomst

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Mijn vraag gaat over "De Dag des Heeren". In 1 Tess 5:2 staat dat de Dag des Heeren komt als een dief in de nacht. Wat houdt de Dag des Heeren precies in? Ik heb geleerd dat voor de Dag des Heeren de gemeente al is opgenomen van de aarde en dus niet meer op de aarde is, en dat op de Dag des Heeren de toorn van het Lam op aarde komt. Wat vind u hiervan?

Antwoord

De opneming van de gemeente voordat de Dag des Heeren aanbreekt wordt door de aanhangers van het chiliasme (1000 jaar vrederijk) geleerd. In de Bijbel wordt deze gedachte nergens uitgesproken, noch door Jezus zelf of door de apostelen.

Wie 1 Korinthe 15 goed bestudeert hoort Paulus zeggen dat de kinderen Gods die op de aarde zijn bij Jezus wederkomst, in een punt des tijds hun verheerlijkt lichaam zullen ontvangen. (zie m.n. de verzen 51 en 52). De gelijkenis van de vijf wijze en dwaze maagden maakt ons duidelijk dat de gemeente in haar geheel nog niet is opgenomen voor Zijn wederkomst, integendeel die gemeente zal intussen zelfs in slaap zijn gevallen. Daarom:
waakt en bidt!

Ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

Duizendjarig vrederijk