Het volledige doopformulier

J. Bayense / Geen reacties

Vraag

Waar vind ik het volledige doopformulier? Het onze begint met: Dit is de HOOFDSOM?

Antwoord

Het volledige klassieke doopformulier begint met de woorden: “De hoofdsom van de leer des Heiligen Doops is in deze drie stukken begrepen” en kun je vinden achter in de kerkbijbel. Achter de berijmde Psalmen vind je een aantal formulieren waaronder de formulieren om de Heilige doop te bedienen aan de kleine kinderen of volwassenen. Ook op internet is het formulier te vinden bijvoorbeeld hier:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/23085/doopformulier/

J. Bayense

Lees meer artikelen over:

doopformulier