Zuchten onder het kruis van homoseksuele gevoelens

Ds. W. Harinck / Geen reacties

Vraag

Men zegt wel dat de Heere Jezus alle moeiten die wij hier meemaken ook heeft moeten doormaken. Maar als je moet zuchten onder het kruis van homoseksuele gevoelens, kun je toch niet zeggen: De Heere Jezus heeft dit kruis ook ervaren?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zuchten onder het kruis van homoseksuele gevoelens... een kruis van eenzaamheid, een kruis van strijd met Gods wil en weg. Zou de Heere Jezus dat kunnen begrijpen? Zou Hij de diepte van mijn worstelen en zuchten kunnen peilen? Ik moet denken aan wat we lezen in de Bijbel in Hebr. 4:15: “Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, doch zonder zonde”. Zie ook Jesaja 63:9. Verder denk ik ook nog aan een ander Woord uit de Bijbel, namelijk Joh 2:25: “En omdat Hij niet van node had, dat iemand getuigen zou van de mens; want Hij zelf wist, wat in de mens was”.

Op grond van deze Schriftwoorden mag je geloven dat Jezus weet van het zuchten en strijden in verband met homoseksuele gevoelens. Wat heeft Jezus ook zelf gezucht in Gethsemanee en Golgotha. Hoe diep en groot was zijn eenzaamheid. Kom, zie op Hem! Ook met jouw kruis mag je komen tot Hem! Zie het maar als een list van satan om je van Jezus af te houden als een stem van binnen zegt: Met deze strijd, met deze gevoelens kan je en mag je tot Hem niet komen. Lees maar na wat er staat in Joh. 6:37.

Ds. W. Harinck

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Moerkapelle
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

geaardheid