Geloven is bewijs van Gods werk

Ds. A. Goedvree / Geen reacties

Vraag

Is het zo dat het feit dat je gelooft, bewijst dat dit een teken van Gods werk is? We zijn van onszelf toch niet geneigd tot iets goeds?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Heel kort en bondig kan ik je vraag beantwoorden met: ja! Het is inderdaad zo dat als je gelooft, dat de Heilige Geest in je werkt. Want geloof is een genadegave van God (Efeze 2:1-10). Maar, ik zeg er wel wat bij: over wat voor soort geloof hebben we het? Als het gaat om het geloof, waardoor je gelooft dat Jezus Christus Zijn leven heeft gegeven voor jou, om al je zonden te vergeven, en je vrede te geven met de Vader - als het gaat om het geloof, waardoor je verlangt om te leven voor God de Heere, te strijden tegen de zonden, en verlangt om God te eren, dan zeg ik voluit “ja”, dat is het werk van God'!

Soms kan je het ook hebben over een wat algemeen geloof, dat je wel gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde. Dat is te vaag. Maar, wanneer het ons gaat om Christus, dan is dat het werk van God Zelf. En dan gaat het niet om de vraag hoe groot dat geloof is, als het maar echt en doorleeft is. Kijk, van onszelf -precies zoals je zelf ook aangeeft- is dat er niet. Maar, als we niet meer zonder de Zaligmaker kunnen en ons hart naar Hem uitgaat, dan mag je weten dat de Heere een goed werk in je begonnen is. En wat de Heere begonnen is, dat zal Hij ook volbrengen. Dat mag je dicht bij de Heere brengen, trouw in gebed, trouw bij het Woord. Om steeds meer te ontdekken, dat wat God begonnen is, Hij dat ook zal voleindigen (psalm 138, vers 4 ber.).

Van harte Gods zegen, en vriendelijke groeten,

Ds. A. Goedvree
Arnemuiden

Ds. A. Goedvree

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Hellouw