Zondaar en rechtvaardig

Ds. A. Goedvree / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Goedvree. Ik vind het een hele moeilijke zaak die vergelijking: tegelijkertijd zondaar en rechtvaardig. Maar toch, u geeft aan dat de ervaringswerkelijkheid anders is dan de geloofswerkelijkheid. Zo heb ik het zelf nog niet bekeken. Dit opent toch wat licht voor mij op deze zaak. Dus daar wil u hartelijk voor danken. Kent u misschien wat boeken die deze zaken over mijn eigen ervaringswerkelijkheid en geloofswerkelijkheid behandelen.

Antwoord

Beste vragensteller,

Fijn dat je wat aan het antwoord hebt gehad. Ik vond dat je de zaak zelf ook heel goed hebt weergegeven: de ervaringswerkelijkheid en de geloofswerkelijkheid. Ik hoop dat je daar nog veel licht in mag krijgen. Ja, en dan is het goed om daar begeleiding in te krijgen van goede boeken. Ik denk even aan het volgende:

  • Hebt u zekerheid - J.C. Ryle. (aanrader!)
  • Het hart van het christelijk geloof - J.C. Ryle.
  • Een commentaar op de Galatenbrief - dr. M. Luther.
  • De zekerheid van het geloof - E. Erskine.
  • Des christens groot interest - W. Guthry

Dat zijn wel de beste boeken die ik zo ken, en die ook -als het goed is- goed verkrijgbaar zijn bij de boekhandels. Hopelijk kun je er je voordeel mee doen! Van harte Gods zegen daarbij.

Vriendelijke groeten,
ds. A. Goedvree, Arnemuiden

Tags in dit artikel:

boeken