Met de dominee praten

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Als je veel problemen hebt of als je het moeilijk hebt, mag je daar met een dominee over praten, of gaat dat te ver? Soms zijn er zoveel moeilijke dingen, dan zou ik alles wel eens aan de dominee willen vertellen...

Antwoord

Mijn antwoord kan heel kort zijn. Praat over je problemen met de Heere in het gebed. Lees de Bijbel; want dat is de beste levensgids. Maar de Heere heeft ook dienstknechten (dominees) die graag bereid zijn om te luisteren naar iemand die met vragen rondloopt. Als je een dominee hebt met wie je een vertrouwensrelatie hebt, maak dan gerust eens een afspraak met hem en leg hem alles voor dat je hart vervult. Hij zal zeker samen met jou biddend een antwoord willen zoeken op al je vragen. En hij heeft een ambtsgeheim; dus zijn de dingen die jij hem vertelt, bij hem zeker veilig. Probeer het eens.

Wees hartelijk gegroet, ds. C. den Boer