Vrouw mag niet lid worden van de SGP

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Ik ben tegen het standpunt van de SGP dat de vrouw lid mag worden van de partij, maar ik weet niet goed hoe ik dit beargumenteren moet. Ik zeg altijd: Gods Woord is er duidelijk in. Maar dat is voor veel mensen te weinig en dat is ook zo. Graag zou ik antwoord willen van een dominee die er ook tegen is. Zou u een paar argumenten kunnen geven?

Antwoord

Alleen een paar argumenten noemen lijkt me niet zo bevredigend voor de vraagsteller. Daarom wil hem wijzen op de artikelen die gestaan hebben in het blad "In het Spoor". In de nummers 1 en 2 van de 30e jaargang staan goed beargumenteerde artikelen die vanuit Gods Woord het standpunt van het hoofdbestuur om vrouwen het volledige lidmaatschappij van de partij te geven, weerleggen. Ook in andere nummers wordt er uitvoerig over geschreven. Ik wil je hier graag naar verwijzen.

"In Het Spoor" is een uitgave van de Landelijke Stichting ter bevordering van de Staatkundig Gereformeerde beginselen. Het blad verschijnt minimaal viermaal per jaar. Voor een proefnummer of een reeds verschenen nummer, voor zover in voorraad, kun je contact opnemen met de abonnementenadministratie van "In Het Spoor": H. Verhelst, Voltastraat 23, 4532 LG  Terneuzen, telefoon (0115) 611039.

Met vriendelijke groeten,
Ds. J. D. Heikamp

Tags in dit artikel:

SGP