(...) Geloof ik het dan nooit/kan ik dan nooit vertrouwen? Ik hoop dat u het een...

Dr. C. A. van der Sluijs / Geen reacties

Vraag

Kan het zo zijn dat je ogen geopend zijn voor het wonder dat Jezus Christus aan het kruis is gestorven voor zondaars en dat je die grote liefde van de Heere voelt in je hart voor ons mensen, maar dat je daarmee nog niet zeker weet of dit persoonlijk ook voor jou zo is? Als ik in Gods woord lees, zijn zonden vergeven omdat Hij het zegt. Maar in mijn hart ben ik niet overtuigd. Hoe moet ik verder? Ik leg al mijn twijfels bij de Heere neer. Maar ben bang dat ik Hem daar ook verdriet mee doe, want Hij zegt dan: Wendt u naar Mij toe en wordt behouden! Geloof ik het dan nooit/kan ik dan nooit vertrouwen? Ik hoop dat u het een beetje begrijpt...
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ja, dit kan. Je ogen kunnen geopend zijn door de Heere en je kunt Zijn liefde in je hart gevoelen, terwijl je toch Christus nog niet ten volle kent. Denk aan de blindgeboren in Johannes 9 en lees dit hoofdstuk. Pas in vs 38 komt de volle doorbraak van het geloof. "En hij zei: Ik geloof , Heere! En Hij aanbad Hem". Ik heb sterk de indruk dat de Heere met je bezig is en dan zal Hij niet laten varen het werk wat Zijn hand begon. In zekere zin maakt Hij je gaande naar Hem, zodat je niet en nooit meer zonder Hem kunt. De vergeving van zonden zegt Hij toe in Zij beloften dan wel in het Evangelie en je zult daarvan overtuigd worden in zoverre je zulk een weldaad met een gelovig hart aanneemt.

Lees Heid.Cat. Zondag 23. Maar dit 'aannemen' ligt ons niet en het ligt niet in onze zondige verdorven aard. Daarom werkt God op het wonder aan in je leven van het "uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof, en dat niet uit u, het is gods gave" (Ef. 2 : 9). Ik ben er blij mee dat je bang bent tegen Gods liefde te zondigen, want ongeloof is inderdaad de grootste zonde. Ik begrijp je helemaal: God valt alleen maar mee, maar wij vallen ons zelf alleen maar tegen. Overdenk veel Gods liefde in het offer van Golgotha en je mag zalig worden uit genade alleen. Je hebt er niks bij te verliezen, maar alles bij te winnen. En de volmaakte liefde drijft de vrees uit (1 Joh. 4:18). En de liefde vergaat nimmer meer!

Laat het je dan maar om God te doen zijn en niet om je eigen behoud. Dan begint het eeuwig zalig leven nu al.

Van harte God in alles bevolen,
Ds. C. A. van der Sluijs, Veenendaal

Dr. C. A. van der Sluijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden: