Jongen ging over mijn grenzen heen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb ruim twee maanden verkering gehad. Hij was alleen maar uit op lichamelijk contact en verder niet. Ik durfde er niks van te zeggen omdat ik bang was dat hij me niet meer leuk zou vinden. Nadat het uit was heb ik hem verteld dat ik het heel erg vond wat er gebeurd was. En toen kreeg ik als antwoord, dat hij niks fout had gedaan en dat hij het niet meer kan veranderen. Wat moet ik hiermee?

Antwoord

Wat een vervelend antwoord van hem. Hij schuift de verantwoordelijkheid volledig van zich af. Je hebt het nota bene toegelaten omdat je bang was dat hij je anders niet leuk meer zou vinden  en dan krijg je nu achteraf dit antwoord van hem. Bah! In ieder geval weet je nu zeker dat hij het dus niet voor je is en dat je blij moet zijn dat het uit is.

Tegelijkertijd zie je weer het ‘aloude liedje’ dat jongens nog al eens aan meisjes vragen op lichamelijk/seksueel gebied dingen te doen waar ze zelf helemaal niet achter staan. En als het meisje het niet wil doen, zou ze niet genoeg van hem houden. Heel vaak gaat het meisje daarmee over haar eigen grenzen heen om dan later met schuldgevoelens te blijven zitten. Ik hoop van harte dat veel meisjes deze vraag lezen en zo gewaarschuwd zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering