(...) Nu is het zo dat ik met mijn ex-verloofde en zijn familie nog een gesprek ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn relatie is kortgeleden (na drie jaar) uit geraakt. Twee jaar verkering gehad en een jaar verloofd. Nu is het zo dat ik met mijn ex-verloofde en zijn familie nog een gesprek wil hebben, omdat alles zo vervelend is gelopen. Op het moment is de situatie zo dat mijn verloofde en zijn ouders geen gesprek met mij willen en mij dus eigenlijk totaal negeren. Gezien alles wat er gebeurd is, heb ik daar nog wel wat begrip voor, maar ik wil alles toch goed afsluiten. We zien elkaar elke zondag in de kerk en ik heb er moeite mee dat we niets hebben kunnen uitpraten. We hadden altijd zo'n goede en fijne band met elkaar en met mijn schoonouders! Zo kunnen we toch niet als christenen met elkaar omgaan? En al helemaal niet op deze manier in Gods' huis onder dezelfde prediking zitten? Ik heb hier erg moeite mee en wil niemand de schuld geven of zo iets, maar ik wil graag weten wat ik hier nu nog aan kan doen. Ik wil zo graag een goede afsluiting van drie goede en fijne, maar ook ingrijpende jaren. Alvast bedankt voor uw antwoord!

Antwoord

Je schrijft niet wat er is voorgevallen waarom ze zo boos op je zijn. Dat hoef je ook niet te schrijven. Misschien zijn er wel dingen gebeurd waarvoor je echt eerst je excuses moet aanbieden voordat je verder kunt praten. Daarmee haal je misschien wel een struikelblok weg waardoor een gesprek weer mogelijk is. Dat kun je misschien het beste per brief doen. Ten eerste omdat het dan zwart op wit staat en ten tweede geef je hen zo de gelegenheid er even over na te denken. Als een relatie vervelend is uitgegaan, kan het inderdaad goed zijn er later nog eens over door te praten, maar dan moet soms wel eerst de ‘rommel’ worden opgeruimd. Is het anders een mogelijkheid dat je je predikant inschakelt (jullie zien elkaar immers zondags in de kerk) zodat hij het gesprek kan leiden?.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

relaties