(...) Nu ben ik blij dat het uit is, hoewel hij er helemaal kapot van is en weer...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb pas geleden een einde gemaakt aan een verkering van bijna 1,5 jaar. Een verkering die gewoon absoluut niet normaal was, waarin wij veel ruzie hadden, e.d. Nu ben ik blij dat het uit is, hoewel hij er helemaal kapot van is en weer contact en waarschijnlijk zelfs verder wil. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin meer in, ondanks dat hij er echt oprecht spijt van heeft wat hij heeft gedaan. Er is gewoon teveel gebeurd waardoor ik het gewoon niet meer kan. Wat moet ik nu? Kennissen vinden dat hij eigenlijk nog een kans moet krijgen. Hoewel ik dat zelf ook vind, weet ik als geen ander hoe hij was. En waarom krijg ik nu ineens berichtjes van hem dat het hem allemaal zo spijt? Ben ik dan dus nooit serieus genomen in onze verkering als ik een onderwerp bespreekbaar wilde maken? Wat voor advies geeft u mij?

Antwoord

Je hebt anderhalf jaar verkering met hem gehad en hij heeft kennelijk nooit z’n best gedaan om jou te begrijpen, maar ging gewoon z’n eigen gang. Nu het uit is, heeft hij er spijt van. Ik kan me goed voorstellen dat je voorlopig even rust wil om alles te overdenken. Op zich zou je over een tijdje best nog eens met hem kunnen gaan praten. Niet in de sfeer van wel of niet alsnog weer verkering krijgen, maar meer waarom het toen niet ging en hij nu wel wil veranderen. Als je zo een gesprek met hem hebt, dan voel je vanzelf of het echt is of niet. Ik zou dan aan het eind van het gesprek als dat goed gaat, niet weer meteen verkering aangaan. Het is veel beter om dan te zeggen dat je alles wilt overdenken. Als je toch het gevoel hebt dat hij het nu wel echt meent, zou ik eerst een tijdje vriendschappelijk met elkaar omgaan en dan zie je vanzelf of opnieuw verkering hebben met elkaar zal gaan of niet.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering