Ik ben een jongen van 15 jaar en al een tijd hevig verliefd op een meisje van ee...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 15 jaar en al een tijd hevig verliefd op een meisje van een half jaar ouder. Ik vind mezelf nog te jong om verkering te hebben en ik weet dat zij dat ook vindt. Maar toch wil ik eigenlijk best met haar verkering en betrap ik mezelf wel eens dat ik mezelf eigenlijk voor de gek hou met dat “te jong vinden” (een soort smoesje om de stoute schoenen nog niet hoeven aan te trekken.) De ene keer weet ik zeker dat ze de ware is, maar de volgende dag weet ik het zeker van niet. En toch ben ik erg verliefd op haar. Ik ben iemand die zijn gevoelens heel goed weet te verbergen op dat gebied en ik heb haar nog niet persoonlijk laten merken dat ik wat voor haar voel; wel via een vriend. Maar kan ik niks aan haar merken dat ze verliefd op mij is en als ik haar het zelf bekend maak, ben ik heel bang dat ze me afwijst. Ik zie haar vaak, want ze woont bij mij in de buurt. Dan zou ik me schamen als ik haar weer zag.

Antwoord

Zoiets moet je ook langzaam opbouwen. Je moet in een eerste contact nog niet meteen het achterste van je tong laten zien. Je moet voorzichtig beginnen. Je schrijft haar een brief en zegt haar dat je haar aardig vindt en haar graag wat nader zou willen leren kennen. Als ze daar niet of negatief op reageert, dan weet je waar je aan toe bent zonder dat je al je liefdesgevoelens aan haar hebt prijs gegeven. Bovendien hoef jij je dan niet te schamen en kun je elkaar gewoon verder blijven ontmoeten.
In ieder geval zul je er toch een beetje mee voor de dag moeten komen anders komt het gewoon niet op gang.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid