God roemen

Ds. P. Koeman / Geen reacties

20-02-2006, 00:00

Vraag

Ik loop al een tijdje met een vraag rond. Er staat overal in Gods Woord dat je Hem moet prijzen en roemen. Maar God roemen, hoe doe je dat?


Antwoord

Het is fijn om juist met deze belangrijke zaak "God loven en prijzen" je bezig te houden. Trouwens daar ging het ook om in onze schepping. Door de zondeval is dit helaas niet meer aan de orde en met onze eigen mogelijkheden niet te realiseren. Gelukkig dat God Zelf er voor gezorgd heeft en nog steeds zorgt, dat het wel weer gaat gebeuren. De Enige Die Hem volmaakt de eer brengt is Zijn Zoon. En de Heilige Geest wil het ons vanuit Christus leren.

Hoe je dat doet? Allereerst door gebed om de Geest en Zijn leiding. Vervolgens door je Bijbel te lezen en specifieke gedeelten waarin Gods deugden en daden worden belicht te (her)lezen en er over na te denken. En dan om te beginnen het heel eenvoudig nazeggen. Gaandeweg leer je des te meer God in Zijn grootheid en goedheid bewonderen. In geloof mag je Hem danken voor Wie Hij is en wat Hij van Zichzelf te kennen heeft gegeven in Zijn Woord. Bovenal voor alles wat Hij in en door Christus ons heeft onthuld en wil bereiden. Ook voor jou.

Goede voorbeelden vind je in de Psalmen. En lees er de lof- en dankzeggingen in Paulus brieven maar op na. Het vraagt stilte, concentratie en toewijding. Maar je zult ontdekken, dat Hem eren het mooiste is wat er bestaat. Wat je hier als voorspel leert, krijgt straks volmaakt een eeuwig en heerlijk vervolg in Zijn Koninkrijk.

Met hartelijke groet,
Ds. P. Koeman

Dit artikel is beantwoord door

Ds. P. Koeman

  • Geboortedatum:
    16-04-1941
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barneveld
  • Status:
    Inactief
77 artikelen

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties

Terug in de tijd

Iedere week vertel ik aan de kleuters van mijn klas een bijbelverhaal. Hoewel het een christelijke school is komen de meeste kleuters niet uit christelijke gezinnen, vaak zijn er maar twee á drie kind...
1 reactie
20-02-2020
Is het geoorloofd om een kunstwerk of symbolische voorstelling in de kerk te plaatsen, met als doel het uitleggen van de evangelische boodschap en om bij te dragen aan een positieve uitstraling van he...
Geen reacties
20-02-2020
Mijn vriend maakt zich heel erg druk over seksuele gevoelens in onze relatie en hoe dat is als we zouden gaan trouwen. We hebben nu bijna een jaar verkering. Aan het begin van onze relatie zijn we te ...
5 reacties
20-02-2018
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering