Goede reuk en levende brief zijn

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Vraag aan ds. C. G.  Vreugdenhil. In deze wereld komen we veel mensen tegen die ver van God en Zijn woord leven, bijvoorbeeld familie, vrienden en kennissen. Nu is mijn vraag: hoe draag ik nu de liefde uit van Jezus, dat Hij voor ons hier op aarde is gekomen om voor onze zonden aan het kruis te sterven? Persoonlijk voel ik vaak de haat en nijd van de ongelovigen, ook al heb ik het niet over het geloof.

Persoonlijk geloof ik niet in de uitverkiezing omdat de mens altijd voor de keuze is gesteld om te kiezen tussen het goed en het kwaad, denk daarbij aan de boom des goeds en des kwaads in het paradijs. Mijn mening is dan ook dat als je oprecht tot God komt met je schuld, pijn, zonde en vraagt om vergeving, dan wil Christus in je leven komen.

Over de wederkomst van Jezus op aarde heb ik ook een vraag. Kunnen wij bidden om de wederkomst terwijl er zoveel mensen op de wereld God nog niet kennen, is dit dan niet hard? Stel dat het nog wat langer wordt uitgesteld, kunnen er toch nog meer mensen tot God verzoend worden? Persoonlijk voel ik dat de wederkomst zeer nabij is als je de tekenen leest in de Bijbel, oorlogen, geruchten van oorlogen, aardbevingen, ziektes, niet te vergeten de antichrist, christenvervolging.

Met vriendelijke groet, een oud-gemeentelid.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De liefde van Christus uitdragen naar ongelovigen toe kun je via je getuigenis in woorden, maar ook door je daden. Paulus schrijft over de gelovigen die een “goede reuk” van Christus zijn in 2 Korinthe 2:14 en over een “levende brief” van Christus zijn in 2 Korinthe 3:2-3. Deze twee voorbeelden wijzen vooral op het Evangelie uitstralen via onze daden, onze levenshouding. Ik voeg een document toe waarin ik dat uitgebreid beschrijf.

Je opmerking over de uitverkiezing is duidelijk. Het hoeft helemaal geen struikelblok voor ons te zijn. Het is bedoeld als troost voor degenen die geloven. Ik verwijs voor meer uitleg hierover naar het boekje dat ik geschreven heb over dit onderwerp, getiteld: “De lofzang van Dordt”.

Wat betreft je vraag over verlangen naar en bidden om de wederkomst en of dat niet hard is, omdat er nog zoveel ongelovigen zijn die ook nog tot bekering zouden moeten komen, is het antwoord dat Jezus pas komt als de bruiloftszaal van Zijn koninkrijk vol is. Dus een gebed om Zijn komst is tegelijkertijd een gebed om de voltooiing van Zijn koninkrijk. Jezus komt niet voordat allen zijn toegebracht waarvoor Hij Zijn leven gaf aan het kruis. Dus gebed om de komst van Christus en om de bekering van familie en vrienden is één. Dat is niet strijdig met elkaar. Als je er breder over geïnformeerd wilt zijn, kun je mijn boek “Zie, Ik kom haastig” lezen. Dat gaat over de laatste dingen en de heerlijke toekomst. Sterkte met het graven in deze materie, waar de Bijbel toch niet voor niets over spreekt.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant