Verliefd en verlegen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik ben bijna 17 jaar oud en ben verliefd op een meisje van dezelfde leeftijd, maar ben te verlegen/bang om haar te vragen. Vind mezelf en haar anderzijds te jong, zoals u ook wel vindt, denk ik, maar hoe moet ik hiermee omgaan?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Jong? Ja, dat ben jíj. Dat is zíj. Maar té jong? Te jong om verliefd te zijn... dat geloof ik niet. Verliefd worden hoort toch juist bij je jonge jaren? Alleen is het een beetje jammer dat je verlegen/bang bent. Té verlegen/bang, schrijf je zelf. En je wilt van mij graag horen hoe je daarmee omgaat. Een paar mogelijkheden zal ik noemen:

-Je overwint je schroom en laat haar weten dat je haar aardig vindt;

-Je wacht nog een poosje tot je wat zekerder van jezelf bent... en dus ben je vanzelf ook wat ouder!;

-Je schrijft haar een briefje, stuurt een kaartje, nodigt haar uit op je verjaardag of méé als gezellin naar een of ander feestje.... zoiets!

-Je schakelt een ànder in om haar te vertellen van je verliefdheid... Laat haar jouw vraag en mijn antwoord lezen, bijvoorbeeld, maar dát wil je waarschijnlijk niet!

Kortom: trek de stoute schoenen aan, want als jezèlf niets doet zal er ook niets gebeuren! Wat kan er helemaal misgaan, trouwens? Hooguit zegt zij ‘nee’. En dan weet je meteen waar je aan toe bent. Toch?

Sterkte, hoor! Laat maar eens weten of het je is gelukt.

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verlegenverliefdheid
2 reacties
kejak
Dank Marijke Rots, voor weer een heerlijk, helder, nuchter antwoord in een voor de vraagsteller schier onoplosbare kwestie. Ik lees het altijd met veel genoegen. Als oude, wijze oma die ook ooit jong geweest is, weet u een levensgroot probleem binnen een paar regels terug te brengen tot overzichtelijke proporties. Ik hoop dat u nog een flink poosje bij Refoweb mag blijven!
Vraagsteller:succes gewenst!
K80
Gewoon de stoute schoen aantrekken.
Een blauwtje lopen is niet erg.
In onzekerheid blijven zitten des te meer.