Zending en gezin is geen tegenstelling

N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke / 1 reactie

Vraag

Als de Heere een opgroeiend gezin roept om te dienen in de zending, kan daarmee de opdracht om te vermenigvuldigen ophouden, zodat het echtpaar samen kan dienen? Hoe verhoudt het één zich tot het ander?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als ik het goed begrijp hebben jullie al enkele kinderen en roept de Heere jullie in Zijn wijngaard. Het gaat er in de eerste plaats nooit om, om veel kinderen te hebben. Je hoeft niet perse een groot gezin te hebben, maar wat kun je aan? Als de Heere roept is volgen en vertrouwen waar het om gaat. In de zending werk je als echtpaar altijd samen. Wat niet wil zeggen dat je als vrouw dan geen kinderen meer zou kunnen krijgen. En naast gezond verstand, mag je die zorg in Gods handen leggen. De zorg voor de kinderen die er zijn is in de eerste plaats je verantwoordelijkheid.

De contacten in zending door de kinderen in het zendingsveld, is heel belangrijk. Het gaat zo gemakkelijk met en door kinderen. De contacten en relaties opbouwen gebeurt zo gemakkelijk en prachtig door de kinderen. Zending en gezin is geen tegenstelling. Een zendeling z’n gezin is een gewoon gezin! Door  zwangerschap en geboorte kom je dichter bij de mensen te staan die de Heere aan je toevertrouwt. Je leert meer van hun cultuur en zij leren van jou. Juist de moeders hebben een prachtige taak in het zendingswerk.

Werk in Gods Koninkrijk hoeft niet leuk en gemakkelijk te zijn. Maar het is heerlijk om te dienen. En als je wijsheid ontbreekt, vraag het de Heere. Hij openbaart Zijn wil aan ieder die bij het Woord leeft en God in de weg van het gebed alleen aan het woord laat!

Hartelijke groet en Gods zegen op al jullie wegen,
Mw. N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke.

Ps. Ik raad je het boekje van Corrie Nap-Van Dalen met de titel “Uitgezonden” aan om te lezen. Waarschijnlijk krijg je antwoorden op meerdere vragen die je hebt.

N. J. van Dooijeweert-Van der Slikke

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Waddinxveen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Functie: Pastoraal medewerkster

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

zending
1 reactie
Wilma
Mooie boekentip! Als iemand die in voorbereiding is (maar niet de vraagsteller) ook heel waardevol. Als hr. en mw Dooijeweert nog meer (boeken)tips hebben, ik houd mij aanbevolen ;-)