Zorgen om vrouw

Ds. H. Peet / 2 reacties

Vraag

Ik ben al een hele tijd bang dat mijn vrouw niet helemaal eerlijk tegen me is. Ze zegt dat ze wel eens duistere figuren in de slaapkamer ziet. Ik ben bang dat ze occult belast is. Inmiddels is ze ook zwanger. Loopt mijn baby gevaar? En wat voor raad zou u mij geven om dit te verhelpen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wanneer je denkt dat je vrouw niet altijd eerlijk tegen je is, zul je dat op een eerlijke (!) en zorgvuldige manier bespreekbaar moeten maken. Ook als het gaat om de dingen die ze waarneemt, zul je daarover het gesprek met haar moeten zoeken. De leugen is één van de machtigste wapens van de boze. Het is bij uitstek het middel dat hij gebruikt om grip te houden op levens van mensen. Juist daar waar de waarheid aan het licht komt, begint zijn macht scheuren te vertonen. De duisternis kan niet op tegen het licht van de waarheid. Daarom moet je ook met je vermoedens niet rond blijven lopen maar het gesprek erover zoeken.

Je zou je vrouw als het over die waarnemingen gaat, kunnen vragen of ze zelf enig idee heeft waar dit door veroorzaakt zouden kunnen worden en of ze zich ooit met zaken heeft bezig gehouden die haar (mogelijk onbedoeld door bijv. een bedenkelijke alternatieve geneeswijze) brachten op het domein van de slang. Waar dat aan de orde geweest is, moet dat ootmoedig aan de Heere worden beleden. Juist in die weg mag dan ook bevrijding ontvangen worden. Zo mag je bij de Heiland schuilen die zoveel sterker is dan welke demonische macht ook. De geschiedenis van de verzoeking van de Heere Jezus in de woestijn toont dat heel duidelijk aan.

Deze dingen zijn ook van groot belang richting het kindje dat jullie verwachten. Jullie kindje heeft ouders nodig die dichtbij de Heere leven. Maar dan moet er ook niets tussen de Heere en jullie als ouders instaan. Ook is het heel belangrijk dat er niets tussen jullie als ouders instaat wat de onderlinge communicatie belemmert. Wat is het een zegen voor een kindje als het ouders heeft die samen een stabiele relatie hebben en dichtbij de Heere leven!

Gevaar is er, zo lijkt me. Niet zozeer doordat zomaar een occulte belasting van moeder op het kind zou kunnen overgaan. Dat gaat namelijk nooit automatisch. De boze kan pas onze hand pakken als we hem eerst een vinger gegeven hebben. Voor jullie kindje is het een groter gevaar als het straks ouders heeft die niet echt open en eerlijk naar elkaar zijn, als er zaken zijn die de storend zouden kunnen inwerken op jullie relatie met God omdat er een deur wordt open gehouden voor de boze. Dan kun je als ouders geen kanaal van Gods zegen zijn voor je kind. Dat zal toch het laatste zijn wat jullie willen voor je kind? Je wilt er toch het beste voor? Daarom: open naar elkaar, open naar God toe! Dan zal jullie kindje straks ouders hebben waar het heel dankbaar voor kan zijn!

Ds. H. Peet

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Sliedrecht (Eben-Haëzer)
  • Status:
    Actief
2 reacties
Lauras
Langs de huisarts gaan lijkt me ook een goede optie. Het kan occulte belasting zijn, maar misschien ook wel hallucinaties...?!
leene
Je zult eerst moeten uitvinden of ze werkelijk occult belast is of dat er sprake is van psychische problematiek. Of een combi van deze twee. Waarom denk je dat ze occult belast is? Occulte belasting ontstaat toch niet zomaar....Goed antwoord van dominee Peet. Occulte belasting schrijft hij gaat niet zomaar over van moeder op baby. Maar mocht je vrouw psychische problemen hebben dan kunnen deze door een zwangerschap en bevalling en alle sterk wisselende hormonen wel verergeren. Het lijkt mij zaak om hulp te zoeken en als je toch denkt aan occulte belasting zoek dan naar een christelijke hulpverlener.
Bidt om wijsheid en om bescherming. Sterkte.