Nieuwetijdskinderen

prof. dr. M.J. Paul / Geen reacties

Vraag

Ik ben een leerkracht van een protestants-christelijke school. Nu krijg ik volgend jaar een nieuwetijdskind in de klas. De ouders beweren dat; er is nog geen onderzoek geweest. Nu zit ik er erg mee in mijn maag. Hoe moeten wij als christen kijken naar nieuwetijdskinderen? Natuurlijk zal ik dit kind met liefde in mijn klas ontvangen, maar ik zou graag meer willen weten wat de Bijbel hier over zegt. Ik heb enkele boeken gelezen, op internetsites gekeken, maar nergens het antwoord gevonden. Wat vindt het christelijk geloof van nieuwetijdskinderen?

Antwoord

De Stichting “Bijbel en Onderwijs” te Amersfoort heeft materiaal uitgegeven over de nieuwetijdskinderen.

Voor meer informatie wil ik hiernaar verwijzen.

Prof. dr. M. J. Paul