Geloven supermoeilijk

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een probleem. Ik geloof wel in God en dat Hij voor mij aan het kruis heeft gehangen. Ik ga naar de kerk en ga naar catechisatie en jeugdvereniging. Maar daar blijft het bij. Geloof ik dan wel echt in de God van hemel en aarde?

Ik vind het ook allemaal supermoeilijk. Op catechisatie snap ik er niks van. Hoe kan dat? Ik vind dat heel erg, want ik wil toch ook wat van Gods Woord begrijpen. Hoe doe ik dat? Kunt u mij helpen?

Antwoord

Beste vriend,

Fijn dat je deze vraag stelt via Refoweb. Ik zou je willen adviseren om eens een persoonlijk gesprek te vragen met de predikant of ouderling die catechisatie geeft of met de voorzitter van de jeugdvereniging.

Verder wil ik je aanraden om het mooie boekje van ds. C. G. Vreugdenhil te lezen: "Bekering, ook voor jou?". Het is verschenen in de serie "Jongerenperspectief".

Met hartelijke groet, ds. J. Driessen