Mijn man ging vreemd met mijn vriendin

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Mijn man heeft wat (niet 'te ver gegaan') met mijn vriendin gehad. Ik heb heel veel moeite met vergeven van hen. Met mijn man doe ik er mijn best voor, we gaan zelfs in huwelijkstherapie, maar die vriendin zou ik het liefst uit mijn leven verbannen. Mijn man vindt dit niet nodig en mijn vriendin lijkt zich van geen kwaad bewust te zijn. Zij ligt in scheiding en gaat nu nog steeds makkelijk met relaties om. Zou God van mij verlangen dat ik haar vergeef, het uitpraat en het contact voortzetten?

Antwoord

Op deze vraag kan ik maar én advies geven: de relatie met uw ex-vriendin onmiddellijk beëindigen. Door zo met uw man om te gaan heeft ze laten zien deze vriendschap niet waard te zijn. Het feit dat uw man dit niet nodig vindt en uw ex-vriendin ook niet, laat zien dat zij onvoldoende beseffen wat ze hebben aangericht.

Vergeven is alleen mogelijk op voorwaarde van schuldbelijdenis. En uw ex-vriendin is zich van geen kwaad bewust!!!  Een huwelijkstherapie heeft m.i. alleen kans van slagen als deze vriendin helemaal uit beeld blijft. Zelfs als zij komt tot het belijden van schuld in deze, is het zeer onverstandig contacten voort te zetten.

Ds. W. C. Meeuse

Lees meer artikelen over:

overspel