Last van mijn zonden en geen uitweg meer zien

J.W.N. van Dooijeweert / Geen reacties

Vraag

Ik zie het niet meer zitten. Heb zoveel last van mijn zonden dat ik geen uitweg meer zie tot bekering en daarom niet weet wat ik met mijn leven moet doen. Wat moet ik doen?

Antwoord

Lieve broeder of zuster,

Ik ken die kreet! Ik weet het uit mijn eigen leven! Maar met deze kreet kom je niet verder. David deed het anders in Psalm 25. Hij riep niet: "Ik zie het niet meer zitten", maar hij riep: "Vergeef mijn ongerechtigheid... want die is groot". Hij zag die berg van zonden daar liggen. Zijn zonden, zijn ongerechtigheid, zijn  onwil om de Heere te dienen. Toen gaf hij zich niet over aan moedeloosheid, maar hij greep de Heere vast, zie vers 11. In het Nieuwe Testament zie ik weer hetzelfde: "En zovelen als Hem aanraakten werden gezond". Raak Hem aan, grijp de slip van Zijn mantel!!

Ik heb even wat moeite om op je vraag een gericht antwoord te geven omdat ik niet goed weet wat je bedoelt. Schrijf even een toelichting ter verduidelijking. Wat zijn dan speciaal je zonden? Waarom zie je het niet meer zitten? Wat staat er tussen jou en de Heere? Als jij wat meer schrijft, kom ik er direct op terug. Ik wil je graag helpen maar kan niet concreet zijn op deze manier.

Hartelijke groeten, Gods zegen en de verlichting van de Heilige Geest! "Geen vader sloeg met groter meededogen, Op teder kroost ooit Zijn ontfermend ogen Dan Isrels Heer op ieder die Hem vreest...

J. W. N. van Dooijeweert