Blaasjes bij geslachtsorgaan

drs. A.C. van Beest / Geen reacties

Vraag

Kun je een soa krijgen als je 'het' nog nooit gedaan hebt? Kunnen hele kleine blaasjes op de geslachtsdelen een teken zijn van een soa?

Antwoord

In principe kan lichamelijk contact met een besmet persoon gevolgen hebben. Daarvoor is het niet nodig dat de penis in de schede gebracht wordt. Via uitwendig contact met iemand die een herpes infectie (gezien de blaasjes) heeft kan dit zeer zeker overgebracht worden. Ik zou adviseren om bij blaasjes de huisarts te consulteren.

Met vriendelijke groet,
Dr. A. C. van Beest

Tags in dit artikel:

medisch