Eeuwig verworpen

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Is het waar dat God van tevoren bepaald heeft dat er mensen voor eeuwig verworpen zijn (of wist dat Hij ze links zou laten liggen, of hoe je het ook noemt)? Als God dat van tevoren bepaald heeft, dan is dat toch in strijd met teksten als 2 Petrus 3:9; 1 Timotheüs 2:3b-4 en Ezechiël 33:11? Hoe moet met zulke teksten dan omgaan?

Antwoord

6 reacties
Johnvb
Vraagsteller en anderen:

Kijk ook eens op: benikweluitverkoren.nl

Van harte Gods zegen, God, Die zondaren zalig wil maken, en niet wil verdoemen!
emaildfj1atgmailpuntcom
Interessante vraag.
Ik denk ook niet dat God mensen kansloos wil verwerpen. Het zou moeilijk te begrijpen zijn als God mensen helemaal geen kans geeft ze dan schuldig verklaart.
Wat is de achtergrond van je vraag? Denk je er al lang over na? Denk je over jezelf dat je gered bent of hoe denk je dat je gered kunt worden?
Ik communiceer er graag over. Schrijf gerust: emaildfj1@gmail.com
mp82
Er is maar één uitverkoren volk en dat is Israël. Helaas heeft de kerk zich al eeuwenlang zichzelf op de plek van Israël gezet en zo ook de uitverkiezing. In heel de Bijbel is er geen grond voor een verwerping van eeuwigheid. Er is wel grond dat wanneer je gelooft in de Zoon van God en op Hem vertrouwd je in Hem uitverkoren bent, omdat Hij de Uitverkorene van de Vader is. En in Hem is nooit meer uit Hem. Onmogelijk.
juni
vragensteller,strijdt gij om in te gaan is het toch?

laat u het toch aan de Heere God over,wat Hij wil naar Zijn raadsbesluit. [vind ik ook moeilijk hoor]

het zal alles toch gaan om Zijn eer?
mieptruus
vraagsteller, de eerste verwijzing van Refoweb is heel duidelijk!
Adamsen
Als je in de Bijbel leest zie je dat Gods verkiezing en verwerping niet eeuwig zijn, maar tijdelijk en gedeeltelijk. Tijdelijk: eerst beperkte God de bijzondere roeping door Zijn Woord gedeeltelijk tot Israël, maar nu de Heere Jezus is gekomen niet meer! Nu roept God alle mensen! Gedeeltelijk: ook toen God Zijn roeping vooral tot Israël beperkte waren er uit de andere volken die in de God van Israël geloofden. Bovendien neemt God alleen de Israëlieten aan die in Hem geloven!

Zie verder evt. http://kennisvanchristus.nl/vraag/geloof-en-uitverkiezing/Wat-is-de-verwerping-van-de-onrechtvaardige-mensen