Christelijk geloof uitleggen

Ds. C.J. Droger / 3 reacties

Vraag

Op het moment ben ik op zoek naar één of meerdere boeken (of eventueel websites) die ik kan geven aan iemand die weinig kennis heeft van het geloof. Het is vooral belangrijk dat het de grondbeginselen van het geloof aangeeft (bijvoorbeeld uitleg over Jezus, etc) en dat het makkelijk te lezen is (niet te moeilijke woorden bijvoorbeeld). Het is echt voor iemand die net heeft aangegeven zich eventueel open te willen stellen voor het geloof, dus het moet ook geen boek van 200 pagina's zijn. Het is misschien lastig en ik heb zelf al rondgekeken, maar misschien zijn er mensen die ideeën hebben?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat mooi dat je iemand ontmoet hebt, die zich wil opstellen voor het christelijk geloof. Het is inderdaad goed om zo iemand een klein boekje te geven met de vraag om het te lezen. Als het boekje gelezen is, kunnen jullie er dan over doorpraten. Maar welk boekje is hiervoor geschikt? Dit zijn een aantal titels die me te binnen schoten:

J. Van Amstel, "Hoe word je christen?" P. van Ruitenburg, "Echt geloven." P. van Ruitenburg, "Liefdedienst." P. van Ruitenburg, "Wie God is", C. G. Vreugdenhil, "Levend geloof".

Een interessante website is: http://www.geloofstoerusting.nl

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Hartelijke groeten!
Ds. C. J. Droger

Lees meer artikelen over:

christendom
3 reacties
Hotel
.. en als vervolgboek: Don Carson, Zo is God. Een aanrader!
liesanne
Kijk dit eens,
is erg duidelijk en bruikbaar!!

http://www.youtube.com/watch?v=pgf91yYhqHY&feature=share&list=PLB13qtv3iBtqsNnRwlPwXlCTlWnqs3szm

Gods zegen hierop!
Jowan
Ik vind 'een parel in Gods ogen' van Henri Nouwen erg mooi. Ook heel toegankelijk. Het is speciaal voor ditdoel geschreven en leest heel makkelijk. Ik vind het prachtig, lees het zelf elk jaar wel een keer.